zondag 25 september 2011

Sabine Hagedoren: Het gezicht van Vlaanderen Vakantieland

Je bent ook bekend van Vlaanderen Vakantieland. Wat doe je zoal voor
dat programma?

Sabine Hagedoren: Als weervrouw heb ik weinig tijd. Dus maak ik zelf geen filmpjes of
uitstappen voor het programma. Ik kondig die enkel aan. Eerst bekijk
ik de filmpjes. Dan maak ik er de teksten bij. In de namiddag worden
de aankondigingen opgenomen. Dat gebeurt niet in de studio. Het is
ergens waar iets te doen is: aan de kust, in Brussel, in de
Ardennen... Verder lees ik ook de teksten voor bijvoorbeeld de
agenda.
Vlaanderen Vakantieland bestaat al lang. Heeft het nog altijd veel
kijkers?
Sabine Hagedoren: Het programma loopt al 10 jaar. Maar er zijn nog altijd veel kijkers.
En de kijkers zijn tevreden. Ons publiek is heel groot. Het zijn
jonge en oude mensen, mannen, vrouwen en kinderen. Alle soorten
mensen... De ploeg van het programma werkt er nog steeds met veel
plezier aan.
Je hebt vast wel een tip voor een uitstap in België?Sabine Hagedoren: Nee,eigenlijk niet. Dankzij Vlaanderen Vakantieland ontdek ik veel mooieplekjes in België. Maar zelf maak ik weinig uitstapjes. Ik werk
wat te veel, denk ik. (lacht)
Je gaat soms toch wel op vakantie?Ja, maar in het buitenland. Ik zeg wel niet waar ik dit jaar heen ga.
Het is vrij ver van hier. Ik wil rustig zitten. Ooit zat ik in bikini op een
camping in Spanje. Na 2 minuten herkende een klein meisje mij. "Hé,
papa, Sabine Hagedoren!"
riep ze luid. De hele camping had het
gehoord. Dat vond ik niet leuk. Ik had het gevoel dat men keek wat ik
op mijn boterham deed.

(Wablieft - 2001)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten